Skip to main content

Werkwijze

De eerste stap is om per mail of telefonisch contact met me op te nemen.

Bij afwezigheid neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

In een vrijblijvend telefonisch of online kennismakingsgesprek (van circa een half uur) bekijken we samen of ik wat voor je kan betekenen. Daarna maken we een 1e afspraak en stuur ik je een aanmeldingsformulier.

In onze 1e afspraak brengen we samen in kaart wat jouw klachten zijn en wat je graag zou willen bereiken met de behandeling. Ook zal ik vragen stellen over je achtergrond/geschiedenis en belangrijke gebeurtenissen in je leven. Op basis hiervan bepalen we samen wat het doel van de behandeling zou moeten zijn.

Ik maak vervolgens een kort behandelplan met onder meer het doel van de behandeling en hoeveel afspraken daarvoor nodig zijn.

Als jij het eens bent met het behandelplan, is dat de basis voor ons verdere traject. Halverwege het traject plannen we een moment in om te kijken hoe het gaat.

Afspraken
Een afspraak duurt meestal een uur. Afhankelijk van de hulpvraag spreken we gemiddeld 4 tot 16 keer af. Soms meer, soms minder. De afspraken maken we in onderling overleg en vinden doorgaans wekelijks of om de 2 weken plaats. Aan het einde van het traject wordt deze frequentie afgebouwd naar bijvoorbeeld 1 keer per maand of 1 keer per kwartaal. In de laatste afspraak evalueren we samen het behandelplan. Na afloop van het traject vraag ik je om een evaluatieformulier in te vullen.

Het behandelplan is de basis voor ons verdere traject

Afspraken annuleren
Mocht je verhinderd zijn voor een afspraak, dan kun je je tot 24 uur van tevoren kosteloos afmelden.

Wanneer je je later afmeldt of – zonder vooraf bericht – niet op de afspraak verschijnt, dan wordt de afspraak in rekening gebracht

Belangrijk dus om je tijdig af te melden als je een keer niet kunt komen!