Skip to main content

Kwaliteit van de behandeling

Om te kunnen beoordelen of de behandeling effectief is, kan ik je vragen om aan het begin van de behandeling en aan het einde van de behandeling een vragenlijst is te vullen. Op die manier kunnen we een beeld krijgen van de kwaliteit van de behandeling.

Nederlands instituut voor psychologen (NIP)
Ik ben geregistreerd psycholoog bij de beroepsvereniging NIP (registratienummer 238214). Dat betekent dat ik mij gedraag volgens de beroepscode voor psychologen en conform de kwaliteitseisen die het NIP voor psychologen heeft gesteld.

Balanskliniek
Ik ben aangesloten bij de Balanskliniek; een platform van professionals die werken vanuit de visie dat (geestelijke) gezondheid meer is dan de afwezigheid van ziekte. Onze behandelingen richten zich naast het verminderen van klachten daarom ook op het versterken van je (innerlijke) krachten. Op die manier werken we aan het herstellen van balans. Binnen het platform vindt regelmatig intervisie en kennisdeling plaats.

Privacy
Jouw privacy is gewaarborgd; als psycholoog heb ik een beroepsgeheim. Onze gesprekken zijn dus vertrouwelijk. Ik ga zorgvuldig om met jouw gegevens. In mijn praktijk gelden daarom privacyregels. Deze regels zijn vastgelegd in een privacyverklaring.

E-mailberichten met vertrouwelijke informatie verstuur ik via ZIVVER.

ZIVVER versleutelt berichten. Dat betekent dat niemand anders dan de verzender en de ontvanger toegang heeft tot het bericht. Ook hackers niet. Daarnaast voorkomt ZIVVER met slimme technologieën dat mensen gevoelige informatie naar de verkeerde persoon sturen.

Lees meer over ZIVVER op www.zivver.nl.

Als je niet tevreden bent – klachtenprocedure
Het kan zijn dat je niet tevreden bent over hoe het gaat tijdens de behandeling. In dat geval vind ik het fijn als je dat met mij bespreekt. Ik hoor graag wat er volgens jou niet goed gaat. Mochten we er onverhoopt samen niet uit komen, dan kun je eventueel een klacht indienen bij het Nederlands Instituut van psychologen (NIP). Zij hebben hiervoor een klachtenprocedure opgesteld en een informatiefolder waarin staat hoe je je klacht kunt indienen.

Supervisie en intervisie
Om de kwaliteit van de behandelingen te waarborgen onderhoud ik nauw contact met collega-psychologen. In een vaste frequentie heb ik intervisie- en supervisiebijeenkomsten waarin we bespreken hoe we onze behandelingen uitvoeren. Deze besprekingen zijn altijd geanonimiseerd. Deze intervisies en supervisies zijn voor mij van groot belang. Ik kan daardoor feedback krijgen op mijn werkwijze, waardoor ik mij voortdurend kan blijven ontwikkelen.